Кого провайдери скоро відключать від Інтернету

Для українського телеком-ринку переписали правила надання послуг абонентам. Зокрема, Нацкомзв'язку пропонує дозволити інтернет-провайдерам і мобільним операторам відключати клієнтів від мережі за масові розсилки (спам), Ddos-атаки і настирливі дзвінки.

Українцям будуть відключати інтернет за спам і віруси
UBR.ua вирішив з'ясувати, чи є у телекоммунікаціонщіков технічні можливості відключати порушників, а також як нові правила відіб'ються на ринку.

На що скаржаться
Практика відключення абонентів з неправильними настройками, несправним обладнанням, що поширюють шкідливий код , що розсилають спам, що беруть участь в Ddos-атаках поширена по всьому світу.

У переважній більшості договорів і правил, у тому числі і українських, давно є відповідні пункти, які дозволяють відключати таких клієнтів.

Хто стане наступною жертвою хакерів
«У той же час, засобів для виявлення порушників у операторів немає. Часто постачальник послуг не в змозі класифікувати, чи є активність абонента, наприклад, та ж масова розсилка - легальної або спамом », - розповів UBR.ua глава комітету зі свободи слова та прав людини Інтернет асоціації України, директор компанії« НетАссіст »Максим Тульева.

Тому стандартом індустрії є не активне виявлення і блокування підозрілої на чийсь погляд активності, а оперативне реагування на скарги, які приходять провайдерам.

«Нам приходять десятки скарг в день: на спам,« проламали »і заражені вірусами комп'ютери, поширення неліцензійного контенту, участь в Ddos`ах тощо. На кожну скаргу ми реагуємо, і для цієї реакції є підстави, прописані в договорі з користувачем» , - додав Тульева.

Найбільше скарг приходить на розміщення нелегального контенту (фільмів, музики) в файлообмінних мережах (на кшталт bittorrent). Слідом ідуть спроби поширення шкідливого ПЗ , коли проламали домашній маршрутизатор, камера або подібний пристрій саме починає шукати жертви для подальшого зараження.

Скарги на участь в Ddos-атаках теж бувають досить часто, і виною тому інфіковані комп'ютери українців.

Банкіри: скільки ще буде падати готівковий курс долара
Провайдер технічно може ефективно відреагувати на всі скарги, які стосуються його клієнтів. Але перед відключенням користувача постачальник повинен переконатися в адекватності скарги. Наприклад, дуже часто скаржаться на розміщення нелегального контенту організації, які називають себе правовласниками, але не мають за фактом прав на захист конкретного твору на території України.

«У великих операторів є спеціальні підрозділи по боротьбі з фродом (шахрайством) і DDoS-атаками. Можливість блокування абонента є, але тільки якщо буде доведена його вина, що в деяких випадках вельми проблематично », - зазначив у розмові з UBR.ua директор з корпоративних комунікацій« Укртелеком »Михайло Шуранов.

Відразу не відключать
У більшості випадків, сама жертва або організації, які здійснюють послуги мережевої безпеки, розсилають власникам IP-адрес (провайдерам) інформацію про подібного роду інциденти, виявлених ними з повним зазначенням того, що відбувалося, в який час і з будь IP.

Далі провайдер вже сам вирішує, що з цим робити. Зазвичай клієнта попереджають про скаргу на нього, йому надаю інформацію про можливі причини (найчастіше це віруси або інше шкідливе ПЗ , про існування якого людина навіть не здогадується).

«Ми підказуємо клієнтам методи вирішення проблем, а також мінімізуємо їх можливості« нашкодити »в мережі, блокуючи атаки на своєму обладнанні - це можуть бути окремі tcp / udp порти або певний вид трафіку, ліміт за певним трафіку, все залежить від виниклої проблеми», - зауважив у розмові з UBR.ua керівник служби підтримки компанії «ДОМОнет» Олександр Борисов.

Що буде з хлібом в Україні
Як кажуть самі провайдери, зазвичай до відключення самого користувача не доходить - або людина сама вирішує проблему або провайдер знаходить варіант її блокування.

На українському телеком-ринку є несумлінні оператори, які в силу різних причин - ліні, економії, а іноді і спеціально (так звані bullet-proof hosters) не реагують на вступників до них скарги на абонентів. І ось вони дійсно доставляють чимало проблем іншим учасникам інтернет-простору.

«Нові правила фактично дублюють те, що у всіх нормальних операторів і так є в договорах. А ось обов'язок компаній працювати з потоком скарг на їх клієнтів - в цих правилах не передбачена », - зазначив у розмові з UBR.ua Максим Тульева.

У мобільних операторів дещо інші проблеми - рефайл, тобто підміна міжнародних дзвінків псевдо-національними. Приміром, Укртелеком в минулому році зафіксував понад 12 тис. Таких випадків шахрайства з голосовим трафіком.

«Такі дзвінки надходять з мереж мобільних операторів, зі свого боку ми відстежуємо подібні випадки і повідомляємо операторів про це, в результаті йде блокування номерів шахраїв. З огляду на те, що мобільні картки продаються без ідентифікації абонента (припейд), відстежити таких шахраїв стає вкрай складно. Введення ідентифікації при продажу нових мобільних номерів дозволило б знизити гостроту проблеми. Ми вважаємо, що ці правила дозволять ефективно та оперативно вживати заходів захисту мережі, якщо виникне така необхідність », - каже Михайло Шуранов.

Немає коментарів:

Напишіть свою НОВИНУ

Назва

Електронна пошта *

Повідомлення *