Виборці дуже рідко звертаються до депутатів, які можуть і мусять вирішувати питання, що турбують мешканців селища та району. Люди не користуються такою можливість, бо мають лише приблизне уявлення про способи впливу на депутата.
Варто знати, що існують відповідні правові механізми, які дають вам змогу вимагати від ваших обранців реальних дій, виконання своєї програми, обстоювання ваших законних інтересів, а не просиджування депутатського терміну без роботи.
У статті 11 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" вказано, що депутат "є відповідальним перед виборцями свого виборчого округу та їм підзвітним", тобто повинен підтримувати зв'язки з виборцями - відповідною територіальною громадою, громадськими організаціями та трудовими колективами.
На ім'я депутата можна надіслати звернення з викладеною проблемою чи питанням. Звернення можна надіслати рекомендованим листом на адресу місцевої ради або передати безпосередньо до канцелярії ради, де його повинні зареєструвати.
Іншою важливою формою зв'язку депутата з виборцями є виконання доручень виборців, коли на зустрічах з депутатом виборці можуть покладати на нього вирішення питання, важливого для їх громади. Такі доручення можна покладати на депутата протягом усього терміну його повноважень.
Також кожен депутат мусить особисто приймати виборців з тих питань ,які належать до його компетенції. А кожні півроку він повинен інформувати виборців про роботу ради та її органів, а особливо про виконання місцевого бюджету, прийнятих рішень, доручень виборців, планів і програм. Кожен депутат місцевої ради має, щонайменше, раз на рік звітуватися перед виборцями і об'єднаннями громадян про свою роботу і ради загалом!
Закон передбачає і неперіодичні звіти, якщо цього вимагають виборці або органи самоорганізації населення (вуличні комітети, будинкові комітети). І так само, як і народному депутатові, виборець може подати особисту пропозицію, заяву чи скаргу. Такий документ складається у довільній формі, але прохання має бути чітко сформульовано.
Важливим засобом впливу на депутата є також контроль громади за його діяльністю через громадські слухання, місцеві ініціативи та загальні збори. На жаль, ця інституція на Шишаччині ,як і, в більшості, у країні, перебуває лише в стадії становлення, хоча перед громадою відкрито досить широкі можливості впливу на процес ухвалення рішень.
Тож активна громада може встановлювати такі принципи та правила у взаєминах з місцевими органами влади, за яких її позиція буде визначальною. Громадянське суспільство починається там, де громада розуміє свій вплив і активно управляє владою. Там, де громада пасивна, там громаду дурять і обкрадають.
Для конструктивної взаємодії виборця і депутата будьте проінформованими у цьому полі - найбільше вам допоможуть Закони України "Про статус депутатів місцевих рад" і "Про місцеве самоврядування в Україні". Усіма перевагами демократії можна користуватися лише тоді, коли виборці будуть брати участь у політичних кампаніях, у розв'язанні проблем своєї громади - коли відносини між нею та владою будуватимуться на засадах нерозривної співпраці та постійної взаємодії.
Чим більшу активність виявляє громада, тим глибше влада усвідомлює свою відповідальність перед виборцями.
Немає коментарів:
Дописати коментар