Коли Чортківчани мають змогу подавати електронні петиції?

Відтепер мешканці міста можуть реєструвати в онлайн-режимі свої звернення, пропозиції та вимоги до посадовців і депутатів міської ради. 


Відповідно до статті 23-1 Закону України «Про звернення громадян», враховуючи рішення виконавчого комітету міської ради від 16 грудня 2016 року № 537 «Про схвалення Положення про порядок подання та розгляду електронних петицій», керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рішенням шістнадцятої сесії міської ради сьомого скликання від 23.12.2016 № 451 затверджено Положення про порядок подання та розгляду електронних петицій. 

Другим пунктом цього рішення міському голові Шматьку В.П. доручено підписати Меморандум про взаєморозуміння між Чортківською міською радою та Міжнародною благодійною організацією «Фонд Східна Європа» про співпрацю щодо запровадження електронних петицій до Чортківської міської ради. 
Підписанти в особі міського голови Шматька В.П., МБО «Фонд Східна Європа», в особі президента Ляха В.В., беручи до уваги той факт, що запровадження інноваційних механізмів участі громадян у вирішенні місцевих проблем, налагодження результативної співпраці громадян і органів місцевої влади становить спільний інтерес, ураховуючи потребу у взаємній співпраці щодо розвитку електронної демократії домовились співпрацювати на основі взаємної вигоди та згідно з чинним законодавством.

Сторони співпрацюватимуть з метою запровадження електронних петицій до Чортківської міської ради через «Єдину систему місцевих електронних петицій» http://e-dem.in.ua (далі – Система), яка дасть можливість громадянам створювати електронні петиції, підписувати оприлюднені електронні петиції та відстежувати їх розгляд, а місцевій владі – оперативно реагувати на електронні петиції від громадян та здійснювати їх розгляд відповідно до чинного законодавства. Система створена в рамках проекту «Електронне врядування задля підзвітності влади та участі громади» (EGAP), що фінансується Швейцарською Конфедерацією.

ПОЛОЖЕННЯ
про порядок подання та розгляду електронних петицій

РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Право на подання електронної петиції

1.1.1. Громадяни України та особи, які не є громадянами України і законно знаходяться на її території, мають право звертатися до органів і посадових осіб місцевого самоврядування відповідно до їх функціональних обов’язків шляхом подання електронних петицій.

1.1.2. Громадяни (мешканці міста) можуть звертатися з Петиціями до Чортківської міської ради через веб-сайт Єдиної системи місцевих електронних петицій http://e-dem.in.ua (далі – Веб-сайт петицій), який забезпечує:
-можливість створення Петиції автором (ініціатором);
-безоплатність доступу та користування інформаційно-телекомунікаційною системою, за допомогою якої здійснюється збір підписів;
-електронну реєстрацію громадян для створення та підписання Петиції;
-недопущення автоматичного введення інформації, у тому числі підписання Петиції, без участі громадянина;
-фіксацію дати і часу оприлюднення Петиції та підписання її громадянином.

2. Електронна петиція

1.2.1. Електронна петиція – особлива форма колективного звернення, до Чортківської міської ради (далі-Петиція), яка подається та розглядається відповідно до 231 Закону України «Про звернення громадян» та цього Положення .

РОЗДІЛ ІІ. ПОРЯДОК ПОДАННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ ПЕТИЦІЇ

1. Вимоги до електронної петиції

2.1.1. Предметом електронної петиції можуть бути будь-які питання, які відносяться до повноважень та компетенції органу місцевого самоврядування, відповідно до Конституції України, Закону України «Про місцевого самоврядування в Україні» та чинного законодавства.

2.1.2. Електронна петиція подається в електронній формі і повинна містити: 
а) Найменування органу чи посадової особи, до якої подається петиція.
б) Прізвище, ім’я, по батькові, електронна адреса особи, що подає петицію (ініціатора).
в) Суть звернення з обґрунтуванням необхідності його розгляду та вирішення.

2.1.3. До електронної петиції можуть додаватись проекти актів органів і посадових осіб місцевого самоврядування.

2.1.4. Електронна петиція не може містити заклики до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганду війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, заклики до вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини. Не оприлюднюється та не розглядається Петиція, яка містить нецензурну лексику та лайливі вислови, про що у дводенний строк від дня її надходження повідомляється автору (ініціатору) петиції.

2. Ініціатор подання електронної петиції

2.2.1. Ініціатором подання електронних петицій (далі - ініціатор) може бути громадянин України або особа, яка не є громадянином України і законно знаходиться на її території.

3. Подання електронної петиції

2.3.1. Для створення електронної петиції її ініціатор заповнює спеціальну форму та розміщує текст петиції на офіційному веб-порталі петицій в мережі Інтернет або на порталі громадського об’єднання, що здійснює збір підписів на підтримку електронної петиції.

2.3.2. Для подання електронної петиції ініціатору необхідно пройти реєстрацію, зазначивши своє прізвище, ім’я, по батькові, адресу електронної пошти та надати згоду на обробку своїх персональних даних.

2.3.3. Електронна петиція оприлюднюється на веб-порталі петицій в мережі Інтернет впродовж 2 робочих днів з моменту надсилання її ініціатором.

2.3.4. У разі невідповідності електронної петиції вимогам пунктів 2.1.2 і 2.1.4 розділу ІІ цього Положення оприлюднення такої петиції не здійснюється, про що повідомляється ініціатору не пізніше строку, встановленого для оприлюднення.

2.3.5. Відповідальна особа направляє ініціатору повідомлення про оприлюднення або мотивовану відмову в оприлюдненні петиції на електронну адресу, вказану під час реєстрації.

2.3.6. Ініціатор, якому відмовлено в оприлюдненні електронної петиції, може виправити недоліки та подати цю ж петицію повторно. 

4. Збір підписів на підтримку електронної петиції

2.4.1. Дата оприлюднення електронної петиції на офіційному веб-порталі петицій в мережі Інтернет або порталі громадського об’єднання, що здійснює збір підписів на підтримку електронної петиції є датою початку збору підписів на її підтримку.

2.4.2. Збір підписів здійснюється на офіційному веб-порталі петицій в мережі Інтернет або на порталі громадського об’єднання, що здійснює збір підписів на підтримку електронної петиції.

2.4.3. Для підтримки петиції учасник проходить електронну реєстрацію, зазначивши своє прізвище, ім’я, по батькові, електронну адресу.

2.4.4. Підписи, надіслані від однієї і тієї ж особи, з однієї і тієї електронної адреси, визнаються відповідальною особою недійсними та не враховуються при підрахунку підписів, про що відповідальна особа повідомляє такого учасника на його електронну адресу.

2.4.5. Для розгляду електронної петиції органом або посадовою особою, якій вона подана, необхідно щоб на її підтримку було зібрано не менше 200 підписів впродовж не більше 30 календарних днів з дня оприлюднення петиції.

РОЗДІЛ ІІІ. ПОРЯДОК РОЗГЛЯДУ ЕЛЕКТРОННОЇ ПЕТИЦІЇ

1. Реєстрація петиції та направлення її на розгляд

3.1.1. Електронна петиція, збір підписів на підтримку якої здійснювався через веб-сайт громадського об’єднання і яка впродовж установленого строку набрала 200 підписів на її підтримку, не пізніше наступного дня після набрання необхідної кількості підписів надсилається громадським об’єднанням органу або посадовій особі, яким адресована петиція, із зазначенням інформації про дату початку збору підписів, дату направлення електронної петиції, загальну кількість та перелік осіб, які підписали електронну петицію (чи посилання на джерело такої інформації в мережі Інтернет), строк збору підписів, назву та адресу електронної пошти громадського об’єднання.

3.1.2. Впродовж 1 робочого дня з моменту набрання на офіційному веб-порталі петицій в мережі Інтернет 200 підписів на підтримку електронної петиції, або надходження електронної петиції від громадського об’єднання, що здійснювало збір підписів на її підтримку, така петиція реєструється в порядку, передбаченому Законом України «Про звернення громадян» виконавчим органом міської ради, відповідальним за прийом документів, та невідкладно передається на розгляд відповідному органу чи посадовій особі.

3.1.3. Інформація про початок розгляду електронної петиції оприлюднюється на офіційному веб-порталі Чортківської міської ради в мережі Інтернет не пізніш як через 3 робочих дні після набрання необхідної кількості підписів на підтримку петиції, а в разі отримання електронної петиції від громадського об’єднання - не пізніш як через 2 робочих дні після отримання такої петиції.

3.1.4. Електронна петиція, яка в установлений строк не набрала необхідної кількості голосів на її підтримку, реєструється та розглядається в порядку, передбаченому для розгляду звернень громадян.


2. Строк розгляду петиції

3.2.1. Розгляд електронної петиції здійснюється невідкладно, але не більше 10 робочих днів з дня оприлюднення інформації про початок її розгляду.

3.2.2. Якщо петиція подана для розгляду на засіданні міської ради, виконавчого комітету міської ради або містить клопотання щодо її розгляду на громадських слуханнях, строк розгляду електронної петиції продовжується на строк, необхідний для проведення таких засідань, слухань відповідно до вимог законодавства.

3.2.3. У випадку, передбаченому пунктом 3.2.2, інформація про дату розгляду електронної петиції надсилається її ініціатору на електронну адресу, вказану під час реєстрації, та публікується на офіційному веб-порталі Чортківської міської ради в мережі Інтернет.

3. Розгляд електронної петиції

3.3.1. Електронна петиція після її реєстрації розглядається органом або посадовою особою, яким вона подана. На розгляд запрошується ініціатор, якому надається право представити свою електронну петицію. Ініціатор може делегувати право представляти свою електронну петицію представнику.

3.3.2. Якщо електронна петиція, подана на розгляд міській раді або виконавчому комітету міської ради, секретар міської ради або керуючий справами виконавчого комітету міської ради відповідно, дає доручення виконавчому органу міської ради, до компетенції якого належить розгляд порушених у петиції питань, підготувати проект рішення міської ради чи виконавчого комітету міської ради, що може бути прийняте за результатами розгляду електронної петиції з метою вирішення питань, порушених у петиції, чи врахування поданих у ній пропозицій.

3.3.3. Міська рада організовує і проводить громадські слухання або консультації з громадськістю щодо електронної петиції, якщо таке клопотання міститься у відповідній електронній петиції.

3.3.4. У відповіді на електронну петицію повідомляється про результати розгляду порушених у ній питань із відповідним обґрунтуванням.

3.3.5. Відповідь на електронну петицію не пізніше наступного робочого дня після закінчення її розгляду оприлюднюється на офіційному веб-порталі Чортківської міської ради в мережі Інтернет, а також надсилається у письмовому вигляді ініціатору електронної петиції та відповідному громадському об’єднанню, яке здійснювало збір підписів на підтримку відповідної електронної петиції.

3.3.6. Про підтримку або непідтримку електронної петиції публічно оголошується на офіційному веб-сайті головою місцевої ради - щодо електронної петиції, адресованої органу місцевого самоврядування. 

3.3.7. Інформація про кількість підписів, одержаних на підтримку Петиції, та строки їх збору зберігається не менше трьох років з дня оприлюднення петиції.

РОЗДІЛ IV. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПОСАДОВИХ 
ТА СЛУЖБОВИХ ОСІБ

4.1. Посадові та службові особи органу місцевого самоврядування несуть відповідальність за невиконання цього Положення згідно з законодавством України.

4.2. У разі незгоди з рішенням органу місцевого самоврядування щодо розгляду петиції ініціатор має право оскаржити його в порядку, передбаченому законодавством України.


Немає коментарів:

Напишіть свою НОВИНУ

Назва

Електронна пошта *

Повідомлення *